lørdag 11. august 2012

Urteoppheng

Urteoppheng


Vi har ikke så stor plass ute på verandaen og hver kvadratmeter må derfor utnyttes. Jeg har hengt opp en gammel vindussprosse på en av veggene ute på verandaen. Med sinkpotter og s-kroker har sprossen blitt en hengende urtehage. 






Litt pynt er det alltid plass til, som dette hjertet som datteren min har laget for flere år siden. Det er laget i leire, deretter farget og brent på skolens hobbyrom. Jeg synes det er kjempefint!






Den hengende urtehagen. Urtene kunne jo vært litt mer frodige, men etter seks uker i Spania denne sommeren så kan jeg nesten ikke forvente det aller beste av plantene i hagen. Dessuten bruker vi av urtene hele tiden. Det smaker jo godt i all mulig slags mat.






Jeg har noen urter i en trekasse også. En ganske stor sitronmelisse som faktisk har overvintret nede ved komposthaugen i hagen. Trekassen har jeg kjøpt på auksjon (alt for dyrt), men jeg bare VILLE ha den fordi den er fra Jarlsberg bryggeri som er den gamle bryggeriet i Holmestrand. Og jeg kommer fra Holmestrand! Litt nostalgisk der altså. 




-Anniken



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar