søndag 19. august 2012

Englene mine

Englene


Jeg har en forkjærlighet for engler. Engler i fast form; figurform - som man kan ta og kjenne på, og se på. Jeg er ikke noen stor fan av Märthas "engleskole" Astarte for å si det sånn. Men flotte engler og madonnaer er fine. Når jeg er i utlandet er jeg alltid på kirkebesøk. Jeg elsker store, katolske katedraler - de er så fantastisk flotte. Selv om man ikke må tenke på alle som har jobbet og slitt, uten 5-ukers ferie og feriepenger for å si det sånn, for å få bygget katedralene. Uansett; selve byggverkene med alle sine utforminger og kunst er flott og får meg til å bli glad. Jeg liker derfor å omgi meg med en og annen engel i hverdagen:



Rosa engel




Engelen Sofie, kjøpt i Sofiemyr kirke. Hun har sin helt egen historie som hun
bærer med seg i en liten papirrull på venstre skulder. Jeg fikk Sofie av Sine.
 Vi bor jo på Sofiemyr, så vi må jo ha en liten Sofie.




Liten og stor engel, innkjøpt i Dubrovnik. Jeg har hatt disse i flere år, og jeg elsker dem.



Engel fra Delta design på Mysen. Gave fra tante Eva til min 40-års dag. Nydelig og hvit!




Madonna! Gave fra min kjære venninne Nina; jeg tenker på henne hver gang jeg ser på Madonna :-)




Helt hvit engel fra Delta design på Mysen.


Små-engler. Disse er innkjøpt i Brüssel, og jeg har de hengende på ovnen, på viften.



Engel innkjøpt i Gdansk, i en liten katolsk bokhandel vis a via byens store kirke. Hverdagsengel!



-Anniken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar