tirsdag 14. august 2012

Smykkeboksen

Smykkeboksen


I fjor sommer, på Gotland, fant jeg en fin trekasse på loppemarked. Den var helt ubehandlet, men "fin i formen". Jeg elsker å ha orden i sysakene, og så for meg at kassen - eller boksen - kunne bli et fint smykkeskrin. Alle andre smykkeskrin jeg har hatt har raskt blitt alt for små, og jeg var så lei av å ha ett skrin der og ett skrin her. Årsaken til smykkehaugen er min forkjærlighet for "bling, bling" av den billige typen, og ikke fordi jeg har svært mye gull og diamanter. Dessverre.


Uansett, esken fra Gotland ble med meg hjem. Jeg kjøpte metallfarge-maling og pensel og malte hele herligheten i rooooosa. Jeg vokste opp på `70-tallet, da alle gikk i brunoransje klær, selv om man ikke kledde jordfarger i det hele tatt og jeg har i dag en forkjærlighet for fargene lyseblått og rosa. Så smykkeboksen måtte bare bli rosa.



Min smykkeboks ... i all sin rosa prakt,


Med tanke på å få orden i krimskramset så kjøpte jeg små plastbokser på Europris. Jeg limte de sammen med limpistol og nå er det mange fine små og store smykkerom i boksen min. Jeg kan løfte opp den øverste raden, så det er lett å komme til.









-Anniken



1 kommentar: