søndag 16. september 2012

Møbelpussing

Gammelt blir "nytt"



Vi har hatt en fin helg på Låven, og nå begynner det å bli morsomt. Jeg er i full gang med møbelpussing; jeg pusser, maler, pusser og maler. To av stolene som jeg kjøpte på Finn har fått nye farger; lys turkis og mørk grå. De er gode å sitte på også, litt sånn brede i setet. Det gamle nattbordet har jeg nå bare empire-beina igjen av, og de har jeg pusset og pusset på og malt med sort Bengalakk. Det skal bli en puff med lilla stoff på. 



Finn-stolene har fått nye farger; turkis og grå.





Det er bare beina igjen av nattbordet, og med tiden skal dette skal bli en puff. 



Kommoden har jeg malt ferdig. Det har tatt sin tid, men jeg jobber ikke akkurat raskt. Det blir mange pauser innimellom for å si det sånn. Medisinene jeg må ta gjør meg stiv som en stokk, men det er så morsomt å pusle rundt med gamle møbler. Da glemmer jeg alt. Skikkelig fristed - mitt fristed.




Retro-kommoden har blitt grå. Fargegjengivelsen her er dårlig (bilde med mobilen).



Jeg er også i gang med kjøkkenbenken. Den er nå satt inn med hvit panellakk fra Jotun. Det er så gøy å se at den grusomme gamle snekkerbenken som stod i Låven nå har blitt som ny. Etter heavy høvling og pussing, og nå altså noen omganger med panellakk, er benken så god som ny. Til slutt blir det et par strøk med Gulvlakk på benken, slik at jeg får "forseglet" den.



Kjøkkenbenken er 80 cm. bred og 250 cm. lang. Nå innsatt med panellakk.





Produktene jeg bruker på kjøkkenbenken.



Jeg kjøpte en gammel ørelappstol fra Finn.no også, og den ser du bilde av her:



Ørelappstolen jeg kjøpte via Finn.no


Ørelappstolen er supergod å sitte i, helt perfekt med god støtte for rygg og nakke. Den skal strippes helt, pusses godt og få nytt stofftrekk og ny farge på armlener og bein. Men det tar nok litt tid før jeg får begynt på den. Nå er det kjøkkenkroken som prioriteres, og dersom noen har en oppvaskkum/blandebatteri å selge så ring meg!!


-Anniken

1 kommentar:

  1. Heisann:)
    Skal si du er kreativ flinke deg:)
    Dette blir jo så flott, spennende å se videre. Masse fine stoler og flott kommode. Synes nattbordbeina du har malt i sort Bengalakk er helt supre:) Kos deg videre med prosjektet:)

    Ønsker deg flotte høstdager:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett