lørdag 8. september 2012

Låven - 3

Lørdag på Låven


I dag har vi jobbet på Låven. Phu ... det er mye å styre med, men nå går det fremover altså. Gulvet begynner å komme på plass, og om ikke alt for lenge skal den fine eikeparketten på plass. I dag har jeg malt (grunnet) et par vegger også, så det går absolutt fremover.





Handymannen i full sving.





Gulvet er etterisolert og platene begynner å komme på plass.





Veggplatene er på plass. Men vi venter på nye vinduer.





Nydelig høstvær i dag - blå himmel og rød låve.





Det lille runde vinduet skal vike plass for et mye større vindu slik at vi får
utsikt ned mot innsjøen Øyeren. Det tror jeg blir kjempefint. 


Etter at gulvet nå snart blir ferdig skal vi i gang med kjøkkenkroken. Det blir fint å få inn vask og vann - og kaffemaskin. Det er noe av det første jeg skal kjøpe inn etter at kjøkkenbenken har kommet på plass. 


Jeg har begynt å pusse på noen møbler oppe på Låven også. Jeg fant en kommode på et bruktmarked, og den er helt identisk med kommoden som jeg hadde på rommet mitt som liten jente. Jeg måtte jo bare kjøpe den. 



Kommode fra 70-tallet. Helt identisk med den jeg hadde på rommet mitt som liten jente.


Jeg har kjøpt en mørkgrå maling til kommoden. Fargen er fra Halvor Bakkes kolleksjon utviklet for Fargerike. Jeg skal skrive opp fargekode osv. så snart kommoden er ferdigmalt. Jeg har foreløpig bare pusset og grunnet den. Jeg liker så godt formen på kommoden, og ikke minst de litt høye beina. Denne skal nok få stå under ett av vinduene. Jeg ser den for meg med mange fine lyslykter/lysestaker på.




-Anniken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar