torsdag 6. september 2012

Sofakroken

Sofakroken



Jeg har nettopp avsluttet et hekleprosjekt, og kan nesten ikke vente med å få begynt på ett til. Jeg har fått helt hekledilla. Denne gangen blir det et teppe til sofakroken i stuen. Et deilig, passe tykt ullteppe til kalde dager. Fargene til teppet måtte bli grått og grått, i form av mørkgrå og en litt lysere gråfarge. Jeg vil bare ha to farger i teppet denne gangen.



Sofakroken


Jeg går for et heklet teppe i gråfarger. Det er morsomt med friske farger også, men nå blir det et "basisteppe" i mer nøytrale farger. Så kan jeg heller hekle et litt mer ellevillt, farge-sprakende teppe senere. 



Slik blir det nye teppet. Jeg har bare såvidt begynt på den første lappen.





Rammen rundt speilet er pyntet med et smykke. Det er veldig tungt, og jeg får
skikkelig  vondt i nakken av å bruke det, så da ble det pynt i interiøret i stedet. 





Sofakroken med lampe fra Kremmerhuset. Jeg digger den!





Dette bildet fikk vi for mange år siden, til 30-års dagene våre. Men jeg er fortsatt like glad i det .


Da er det bare å hekle i vei. Deilig å kaste seg over et nytt håndarbeid. I dag skal jeg på MR på Radiumhospitalet (æsj,æsj,æsj), så da er det godt å ha et lite håndarbeid som jeg kan ta med og pusle med. Jeg har ikke konsentrasjonen på topp når jeg sitter på venterommene på sykehuset, så jeg får ikke lest bøker. Men hekling er toppers - det går liksom av seg selv. Ha en strålende dag :-)


-Anniken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar