søndag 23. september 2012

Kjøkkenkrok og loppisfunn

Høsthelg med loppisfunn


Dette har vært en fin helg! Vi har feiret bursdager, hatt det superhyggelig med familie og gode venner, med bl.a. lunsj på Låven. Vi har ikke bord der ennå, så det ble stående lunsj - alt ordnet i stand av min gode venninne Nina. Nybakte pizzasnurrer, sjokoladekake og kaffe. Deilig. Og godt med kaffe for i dag var det kaldt på Låven. Vi må få inn en ovn så snart som mulig.

Kjøkkenkroken på Låven ser nå slik ut:


Kjøkkenkroken med nymalt gul stol.



Hylla som står på benken fant jeg på loppis i dag, til den nette sum av 40 kr. Den skal pusses godt og henges opp. Den blir flott til krus og mugger. Rørlegger skal koble til vann i løpet av tirsdag til uken, så nå må jeg få tak i et blandebatteri. Ellers er jeg kjempefornøyd med gulfargen på stolen. Den ble knallfin!

Helgens loppisrunde resulterte dessuten i følgende funn; noen møbelstoffer (prøver fra stoffbutikk) som egner seg flott til puffer, en liten hvit engel, påskekrans (til å ha på døra), sinkbøtte, en brun vase, en hvit vase og en svanelampe. Jeg digger svanelampen, selv om de av mine nærmeste som har sett den til nå bare hater den. Enkelte mener det burde vært skuddpremie på den :-)


Svanelampe (eller i alle fall fuglelampe) og retrolampe.


Den brunmønstrede retroskjermen er et annet bruktfunn. Den er så stygg at den blir kul sammen med den rette tilbehøret.

Jeg maler fortsatt stoler. I og med jeg skal ha 16 stoler rundt spisebordet, så er det jo bare å stå på. 


Flere nymalte stoler.


Jeg har funnet et kjempefint understell til bord. Den skal få en fin glassplate på toppen, så det tror jeg blir lekkert. Jeg liker formen på beina godt.


Understell til bord som skal få glassplate.



En puff har jeg også fått tak i. Den skal strippes for det gamle stoffet og få et nytt sprekt stoff. Beina skal pusses og males. Lokket kan åpnes og lukkes, og det er god plass ting og tang i den. 


Gammel puff som skal få nytt trekk.

Da tar jeg kvelden. I morgen er det nye møter på sykehuset - jeg krysser fingrene for meg selv :-)


-Anniken

1 kommentar:

  1. Så mange flotte ting du har funnet på loppemarked i helgen. Herlig
    Ønsker deg lykke til med sykehusbesøket :)

    SvarSlett