mandag 14. januar 2013

Hekling av skjerf


Skjerf - hekling


Til jul fikk jeg gavekort på garn. Jeg fikk det av en god venninne og jeg ble kjempeglad. En av de første virkedagene etter nyttår stod jeg og trippet utenfor butikken Strikkedilla på Oslo city og det var vanskelig å bestemme seg for hvilket garn jeg skulle velge. De har mye lekkert. Jeg hadde bestemt meg for å hekle et skjerf, som jeg skal ha til min knallrosa boblevest, og valget falt på en garntype fra Rauma garn. Det inneholder 58 % baby alpakka ull, 10 % fin merino ull, 13 % polyamid og 19 % polyester og garnet er skikkelig mykt og deilig. Fargen er lys sølv med litt glitter i. Det heter Puno Metallic.





Så nå er det bare å hekle i vei for skjerfet skal være laaaangt. Såpass at det kan surres flere ganger rundt halsen og samtidig henge godt nedpå brystet i begge ender. 




Butikken Strikkedilla på Oslo city kan alstå anbefales. Jeg kommer definitivt til å benytte meg av den igjen. Ikke bare har de godt utvalg, servicen er også bra. 

Jeg bruker heklepinne nr. 5, så skjerfet blir ganske tykt og godt. Bilde kommer når det er ferdig, sammen med min rosa vest. Det blir kult!



- Anniken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar