tirsdag 8. januar 2013

Nytt år og nye muligheter

Nye muligheter; i år med ski på beina?


Jeg liker tanken på at "det ligger" et nytt, ubrukt år fremfor meg. Det føles veldig godt. Solen har dessuten snudd, og det går mot lysere tider. I år skal jeg "feire" våren allerede midtveis i vinter`n; bare nyte lyset som kommer og dyrke alle vårtegn som er å finne. Perleblomster og tulipaner på bordet, høy blå himmel, fuglene på matbrette ute på terrassen - og lyset. 

Det er strengt tatt litt tidlig å snakke om våren, men det går faktisk raskt mot lysere tider. Jeg skal imidlertid uansett få med meg noen skiturer også denne "vårsesongen". I fjor, i vinterferien, inntok jeg fjellheimen i vannrett posisjon. (Det ble hentet varer og vann til hytta i samme slengen, så kjøringen ble utført i tråd med "løyvet"). Noen av bakkene ble for bratte for meg, til tross for god medisinering, men i år skal jeg gå på alt jeg kan - helt for egen maskin. For nå er dosene økt og kreftmedisinen jeg går på fungerer som bare det. Hurra! 

Så nå skal jeg ut og ta bakkene i bruk; både på bortoverski og på nedoverski. Nye flotte slalomski står klare, med staver og hjelm og dødskule briller. Det blir nok først en testtur i Tryvann (Oslo vinterpark), også blir det en dagstur til Norefjell 20/1-13 (Åpen Bakke - sponset av DNB) samt en tur til Trysil i mars. Bortoverskiene er enklere å ta i bruk. På Greverud her i Oppegård er det faktisk ganske gode forhold, takket være ildsjeler som holder snøkanonene i gang så fort det er et par minusgrader. 

Ha en strålende vinter-vår; med eller uten ski på beina.





- Anniken

1 kommentar:

  1. Hei Anniken og et riktig godt nytt år!

    Du beskriver nytelsen av hverdagen så flott synes jeg, og jeg tenker på det samme - dagene skal nytes til fulle i nuet...

    Så godt at medisinen virker som den skal:) Koooos deg masse på både bortoverski og nedoverski tøffa:)

    Ønsker deg en finfin uke fremover:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett