søndag 17. mars 2013

Skappel-genser

Test-strikking av Skappel-genser


Det var lenge siden jeg hadde strikket da jeg for noen uker siden begynte på en Skappel-genser. Og jeg fikk det til! Og når jeg fikk det til, ja da får alle det til. Veldig enkel oppskrift. Jeg kjøpte billig garn til denne første test-genseren og det ble jo litt av en fargebombe. Jeg har toppet antrekket med en ny, knallrosa boblevest. Så nå er jeg klar for påske i solveggen (skal bare får avsluttet den siste uken med strålebehandling på Radiumhospitalet).


 






Jeg er ganske "drøy" i størrelsen så jeg la opp 100 masker til forstykket og 105 masker til bakstykket. Da ble genseren passe stor til meg (noe som tilsvarer str. 46/48). Det er mulig at jeg legger opp 100 masker til både for- og bakstykket neste gang; det vil nok avhenge litt av garnet som brukes også.





Jeg venter på påske og vår, og koser meg med påskeliljer i stuen. Gul sinkbøtte fra Ikea (kr. 69,-).



- Anniken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar