mandag 4. mars 2013

Inspirasjon fra Krakow

Inspirasjon


Jeg har vært på tur til Krakow, en utrolig fin by med mange flotte, gamle bygninger og hyggelige mennesker. Jeg vil dele et bilde jeg tok på en trendy kafe i den jødiske bydelen i Krakow. Det hang mange flotte oljemalerier på kafe`n, og disse var til salgs. De var malt av lokale kunstnere og kostet mellom 350 - 400 euro pr. stk. Noe jeg mener må være en svært god pris. Mange av maleriene var stooore, og jeg kunne godt tenkt meg å hatt ett av den på veggen hjemme.


 


På en gangbro over til den "nye" jødiske bydelen i Krakow, i den bydelen som Schindlers fabrikk ligger (jf. filmen Schindlers liste), var det festet mange, mange, mange hengelåser med navn og kjærlighetserklæringer på. Det hele var et flott skue, og mange av låsene var slitt av vær og vind. Kult - og inspirerende!






- Anniken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar